レベル2のレッスン内容
ビジネスシーンで
丁寧かつ効果的に
意思疎通できる。
Bizmates Program
グローバル・ビジネスで
成果を出すために、
シンプル、丁寧、効果的な
コミュニケーションの型を
習得します。
-
ランクA:
外部パートナーとのコミュニケーション
-
1
Making introductions
自己紹介する
-
2
Explaining where you’re from
出身地を説明する
-
3
Using numbers
数字を使う
-
4
Explaining what your company does
自分の会社について説明する
-
5
Explaining your job
自分の仕事について説明する
-
6
Describing your typical day
業務について話す
-
7
Making a connection
コネクションを作る
-
8
Describing company facilities
会社の設備を説明する
-
9
Explaining career opportunities
キャリア形成の機会を説明する
-
10
Review
復習
-
11
Explaining your company history
会社の歴史について説明する
-
12
Explaining your company’s products
商品について話す
-
13
Describing your customers
顧客について説明する
-
14
Describing your competitors
競合について話す
-
15
Describing your company’s performance
会社の業績について話す
-
16
Describing your corporate structure
会社組織について説明する
-
17
Describing your corporate culture
企業文化について話す
-
18
Describing your CSR activities
CSR活動について話す
-
19
Describing your company’s future
会社の将来性について話す
-
20
Rank-Up Test
ランクアップテスト
-
-
ランクB:
同僚との効果的なコミュニケーション
-
1
Greeting your colleagues
同僚に挨拶する
-
2
Running into an old contact
同僚との再会
-
3
Inviting your colleague out
同僚をランチに誘う
-
4
Describing your co-workers
同僚について話す
-
5
Telling time
時間を伝える
-
6
Offering assistance
援助する
-
7
Giving advice
アドバイスをする
-
8
Complaining to your colleague
同僚に不満を伝える
-
9
Calming someone down
怒りを鎮静させる
-
10
Review
復習
-
11
Setting up a meeting
ミーティングを設定する
-
12
Expressing your opinion
意見を述べる
-
13
Recommending an idea
アイデアを提案する
-
14
Agreeing and disagreeing
賛成・反対意見を述べる
-
15
Confirming information
情報を確認する
-
16
Asking for a favor
お願いをする
-
17
Sharing resources
リソースを共有する
-
18
Expressing sympathy
同情を表現する
-
19
Helping someone manage stress
同僚のストレスを軽減する
-
20
Rank-Up Test
ランクアップテスト
-
-
ランクC:
顧客との効果的なコミュニケーション
-
1
Giving directions to your office
オフィスへの道を案内する
-
2
Greeting your guest
ゲストを迎える
-
3
Giving a tour of the office
社内を案内する
-
4
Making your guest feel comfortable
ゲストをもてなす
-
5
Going over the agenda
アジェンダを読み上げる
-
6
Pressing for details
詳細を聞き出す
-
7
Checking your understanding
理解を確認する
-
8
Negotiating terms
条件交渉
-
9
Following up by e-mail
メールでフォロー
-
10
Review
復習
-
11
Setting up an appointment
アポイントメントを取る
-
12
Listening actively
積極的に聞く
-
13
Presenting your products
商品を紹介する
-
14
Answering questions
質問に回答する
-
15
Handling difficult questions
難しい質問に対応する
-
16
Writing a follow-up e-mail
フォローアップメールを書く
-
17
Closing a deal
交渉を終了する
-
18
Handling a complaint
苦情に対応する
-
19
Rebuilding trust
関係を再構築する
-
20
Rank-Up Test
ランクアップテスト
-
-
ランクD:
上司との効果的なコミュニケーション
-
1
Explaining your workweek
今週の仕事の予定を説明する
-
2
Giving your boss an update
アップデート情報を上司に報告する
-
3
Asking for approval
承認をお願いする
-
4
Saying no to your boss
上司に断る
-
5
Reporting after a business trip
海外出張の報告をする
-
6
Apologizing for something
謝罪する
-
7
Asking for support
サポートを依頼する
-
8
Giving your boss the facts
事実を上司に報告する
-
9
Disagreeing with your boss
上司に反対意見を述べる
-
10
Review
復習
-
11
Raising a concern
懸念を提起する
-
12
Accepting constructive criticism
建設的意見を受け入れる
-
13
Reporting good news
よいニュースを報告する
-
14
Requesting for time off
休暇をリクエストする
-
15
Offering help
援助を申し出る
-
16
Setting goals
ゴールを設定する
-
17
Showing commitment
決意を示す
-
18
Confirming a rumor
噂話を確認する
-
19
Saying goodbye
退職者へお別れ
-
20
Rank-Up Test
ランクアップテスト
-
-
ランクE:
部下との効果的なコミュニケーション
-
1
Introducing an employee
従業員を紹介する
-
2
Going over office rules
オフィスの規則を説明する
-
3
Explaining your expectations
期待値を説明する
-
4
Giving a verbal warning
口頭注意をする
-
5
Training someone
トレーニングをする
-
6
Giving feedback
フィードバックをする
-
7
Giving instructions
指示を出す
-
8
Dealing with conflict
争い事に対処する
-
9
Congratulating someone
お祝いを伝える
-
10
Review
復習
-
11
Assigning a new project
プロジェクトを割り当てる
-
12
Asking for a progress report
進捗状況の報告をさせる
-
13
Motivating your staff
スタッフのモチベーションを高める
-
14
Rejecting a request
リクエストを拒否する
-
15
Reviewing a project
プロジェクトを見直す
-
16
Announcing a change
改革をアナウンスする
-
17
Handling resistance to change
改革への抵抗に対応する
-
18
Giving a final warning
最終通告を出す
-
19
Accepting an apology
謝罪を受け入れる
-
20
Rank-Up Test
ランクアップテスト
-
Other Programs
シンプル、丁寧、効果的な
コミュニケーションの型を学び、
プレゼンやミーティングなどの
ビジネス・スキルを習得します。
-
スモールトーク2
-
1
Social Media
ソーシャルメディア
-
2
Friends
友人
-
3
Famous People
有名人
-
4
Television
テレビ
-
5
Paradise
パラダイス
-
6
Homes
家
-
7
Visual Arts
ビジュアルアート
-
8
Parenting
子育て
-
9
Seasons
季節
-
10
Books
本
-
11
Technology
テクノロジー
-
12
Nature
自然
-
13
Design
デザイン
-
14
Health
健康
-
15
Study
勉強
-
16
History
歴史
-
17
Stress Management
ストレス管理
-
18
Traditions
伝統
-
19
Luck
運
-
20
Emotions
感情
-
-
海外出張
-
1
Responding to an inquiry
お問い合わせに対応する
-
2
Knowing their business culture
ビジネスカルチャーを知る
-
3
Preparing for a business trip
出張の準備をする
-
4
Setting up an appointment
アポイントを取る
-
5
Answering a call from the contact person
担当者からの電話を受ける
-
6
Meeting at the airport
空港で面会する
-
7
Staying in the hotel
ホテルに宿泊する
-
8
Attending a tradeshow
トレードショーに参加する
-
9
Calling the contact person
担当者に電話をかける
-
10
Getting to the client’s office
顧客のオフィスを訪問する
-
11
Taking a tour of the facilities
施設を案内する
-
12
Meeting the clients for the first time
顧客と初めて顔合わせをする
-
13
Presenting the product
商品を紹介する
-
14
Answering questions
質問に答える
-
15
Making a proposal
提案する
-
16
Bargaining and negotiating
交渉に成功する
-
17
Having dinner with your clients
顧客とディナー
-
18
Sightseeing
観光
-
19
Sending a follow up e-mail
フォローアップメールを送る
-
20
Review
復習
-
-
Eメールライティング
-
1
Introduction to business e-mail writing
ビジネスメールを書く前に
-
2
Having proper e-mail structure
適切なEメールの構成
-
3
Using appropriate language
適切な言葉
-
4
Keeping it positive
ポジティブに書く
-
5
Keeping it short and simple
短くシンプルに書く
-
6
Adding a personal touch
パーソナルタッチに書く
-
7
Orienting the reader
読み手に合わせて書く
-
8
Using proper mechanics
ビジネスメールを送る前に
-
9
Giving advice on e-mail writing
Eメールのアドバイスをする
-
10
Review
復習
-
11
Common types of e-mails
一般的なEメールの種類
-
12
Writing short requests/inquiries
要望/お問い合わせを書く
-
13
Responding to requests
要望に対して返事をする
-
14
Giving updates and FYIs
最新情報と参考情報を伝える
-
15
Writing a complaint
苦情を書く
-
16
Writing an apology
お詫びを書く
-
17
Giving instructions
手順を書く
-
18
Writing a report
レポートを書く
-
19
Communicating good news and bad news
グッドニュースとバッドニュースの書き方
-
20
Review
復習
-
-
電話会議
-
1
Scheduling a teleconference
電話会議をスケジュールする
-
2
Confirming the schedule
スケジュールを確定する
-
3
Starting the teleconference
電話会議を開始する
-
4
Setting the mood
雰囲気をつくる
-
5
Going over the agenda
議題を読み上げる
-
6
Involving the participants
参加者を巻き込む
-
7
Staying in control
会議をコントロールする
-
8
Pausing for questions
質問の時間をとる
-
9
Ending the teleconference
電話会議を終える
-
10
Review
復習
-
11
Joining the teleconference
電話会議に参加する
-
12
Delivering your presentation
プレゼンテーションする
-
13
Getting clarification
明確に理解する
-
14
Being understood
理解させる
-
15
Handling objections
反対意見に対応する
-
16
Communicating your opinions
意見の陳述
-
17
Making a proposal
提案する
-
18
Responding to questions
質問に答える
-
19
Conveying your thoughts
自分の考えを伝える
-
20
Review
復習
-
-
プレゼンテーション
-
1
Preparing your presentation
プレゼンテーションの準備をする
-
2
Opening your presentation
プレゼンテーションの開始
-
3
Speaking naturally
自然に話す
-
4
Signposting
サインポスティング
-
5
Involving your audience
観衆を巻き込む
-
6
Using impact words
インパクトのある言葉
-
7
Closing your presentation
プレゼンテーションの結び
-
8
Answering questions
質問に答える
-
9
Handling difficult questions
難しい質問に対応する
-
10
Review
復習
-
11
Different types of presentations
異なる種類のプレゼンテーション
-
12
Sales presentations
セールスプレゼンテーション
-
13
Special events
スペシャルイベント
-
14
Recommendations
提案
-
15
Announcements
アナウンスメント
-
16
Status reports
現状報告
-
17
Impromptu presentations
緊急プレゼンテーション
-
18
Instructional presentations
人材育成のプレゼンテーション
-
19
Motivational speeches
意欲を起こさせるスピーチ
-
20
Review
復習
-
-
電話応対
-
1
Understanding telephone English
電話応対をする前に
-
2
Answering the phone
電話を受ける
-
3
Transferring a call
電話を取り次ぐ
-
4
Taking a message
伝言を承る
-
5
Handling inquiries
お問い合わせに対応する
-
6
Handling difficult inquiries
難しいお問い合わせに対応する
-
7
Giving directions
道順を案内する
-
8
Giving instructions
手順を伝える
-
9
Handling complaints
苦情に対応する
-
10
Review
復習
-
11
Making a call
電話をかける
-
12
Making inquiries
問い合わせる
-
13
Leaving a message
伝言を残す
-
14
Leaving a voice message
留守番電話にメッセージを残す
-
15
Dealing with technical difficulties
通信環境が悪い場合
-
16
Making an appointment
アポイントメントを取る
-
17
Making an urgent call
緊急電話をかける
-
18
Asking for a subscription renewal
契約更新について電話をかける
-
19
Making a complaint
苦情を伝える
-
20
Review
復習
-
-
ミーティング
-
1
Creating an agenda
アジェンダを作成する
-
2
Calling a meeting
会議を設定する
-
3
Starting your meeting
会議を開始する
-
4
Getting involvement
参加者を巻き込む
-
5
Stating your opinion clearly
意見を明確に述べる
-
6
Making a decision
決定を下す
-
7
Taking control
コントロールする
-
8
Wrapping up
会議をまとめる
-
9
Following up
フォローアップする
-
10
Review
復習
-
11
Different types of meetings
異なる種類の会議
-
12
Brainstorming sessions
ブレインストーミングセッション
-
13
Problem-solving meetings
問題解決の会議
-
14
Regular staff meetings
スタッフミーティング
-
15
Project meetings
プロジェクトミーティング
-
16
Training sessions
トレーニングセッション
-
17
External meetings
社外の会議
-
18
Disciplinary meetings
指導の会議
-
19
Impromptu meetings
緊急会議
-
20
Review
復習
-
-
ネゴシエーション
-
1
Understanding negotiations
交渉について理解する
-
2
Selecting your negotiation approach
交渉の進め方を選ぶ
-
3
Taking a win-win approach
双方に有益な方法をとる
-
4
Avoiding people issues
人間関係に気を付ける
-
5
Focusing on interests
相手の関心事に気を配る
-
6
Being persuasive
説得力のある話し方をする
-
7
Resolving conflict
問題を解決する
-
8
Knowing your BATNA
代替案(BATNA)を知る
-
9
Knowing your inner self
自分自身を知る
-
10
Review
復習
-
11
Taking the lead
リードをとる
-
12
Setting a positive environment
環境を整える
-
13
Setting expectations
期待値を設定する
-
14
Learning from the other side
別の視点から学ぶ
-
15
Framing your proposal
提案の骨組みをつくる
-
16
Dealing with resistance
反論に対処する
-
17
Giving and taking
ギブ&テイク
-
18
Closing the deal
取引を成立させる
-
19
Following up
フォローアップ
-
20
Review
復習
-
-
異文化対応
-
1
Knowing the barriers to cultural understanding
異文化理解の障壁
-
2
Knowing the myths in intercultural communication
異文化コミュニケーションに関する先入観
-
3
Defining your own culture first
自らの文化の理解
-
4
Raising cultural awareness
異文化に関する知識
-
5
Accepting culture shock
カルチャーショックの受容
-
6
Knowing what leads to success
異文化環境で必要な素養
-
7
Knowing your objectives
目的の把握
-
8
Understanding individual cultural identity
集団と個人の違い
-
9
Appreciating cultural diversity
多様性の尊重
-
10
Review
復習
-
11
Being sensitive when asking about culture
異文化に関する質問に配慮する
-
12
Asking for clarification
異文化に関する理解を確認する
-
13
Switching styles
文化の違いに合わせた接し方をする
-
14
Setting ground rules
チームのルールを定める
-
15
Adjusting your tone
伝え方を工夫する
-
16
Giving an overview of the process first
仕事の進行について意識合わせをする
-
17
Giving an overview of the process first
目的達成のためにあえて異論を唱える役を演じる
-
18
Agreeing on A process
仕事の進め方の合意を得る
-
19
Building affective trust
信頼関係を築く
-
20
Review
復習
-
-
面接対策
-
1
Knowing who you are
自己分析
-
2
Knowing the company and the job
会社と仕事の分析
-
3
Creating an effective resume
効果的な履歴書を作成する
-
4
Making a good first impression
良い第一印象を作る
-
5
Mock interview
模擬面接
-
6
Understanding the motive of the questions
質問の真意を理解する
-
7
Showing you’re a perfect match
最も適した人物である事を示す
-
8
Highlighting your selling points
強みを強調する
-
9
Using opening sentences
冒頭の文章を使う
-
10
Mock interview
模擬面接
-
11
Showing you understand their issues
問題を理解していることを示す
-
12
Tailoring your answers to the interviewer
面接官に合わせた答え方
-
13
Giving examples
例を挙げる
-
14
Being likeable
好感度を示す
-
15
Mock interview
模擬面接
-
16
Using stories
ストーリーを使う
-
17
Wrapping up your answers
回答をまとめる
-
18
Closing and asking questions
質問する
-
19
Writing a follow up e-mail
フォローアップメールの作成
-
20
Mock interview
模擬面接
-
-
採用面接官
-
1
Thank you for coming today.
会社の第一印象を良くする
-
2
Let me explain the flow of the interview.
場を和ませる
-
3
Let me give you some background information.
募集の背景を説明する
-
4
Tell me about your work experience.
職務経歴について詳細を尋ねる
-
5
Mock interview
模擬面接
-
6
Why are you interested in our company?
熱意を探る
-
7
Why did you leave your previous company?
退職理由を聞く
-
8
Tell me about when you had to…
事例を話してもらう
-
9
What motivates you at work?
仕事のやりがいについて聞く
-
10
Mock interview
模擬面接
-
11
What are your career goals?
キャリアの展望について聞く
-
12
Tell me about your current work environment.
職場環境の好みについて聞く
-
13
What do you think of…?
考え方を探る
-
14
What is your expected salary?
現在・希望の年収について尋ねる
-
15
Mock interview
模擬面接
-
16
Do you have any questions?
質疑応答をする
-
17
We have several other people to interview.
合否通知までの猶予を探る
-
18
This is A great opportunity.
仕事の魅力をアピールする
-
19
Here are the next steps.
面接をまとめる
-
20
Mock interview
模擬面接
-
-
ITコース
-
1
Breaking the ice
雰囲気をつくる
-
2
Introducing the objectives and agenda
ゴールと議題を共有する
-
3
Keeping things under control
会議をコントロールする
-
4
Conveying your opinions
意見を伝える
-
5
Wrapping things up
電話会議を終える
-
6
Meeting a foreign vendor
海外ベンダーと面会する
-
7
Going over the project objectives
プロジェクトのゴールを説明する
-
8
Evaluating the vendor
ベンダーを知る
-
9
Understanding the other side
相手を理解する
-
10
Getting your point across
考えを述べる
-
11
Presenting your proposal
提案する
-
12
Getting your audience’s attention
観衆をひきつける
-
13
Using data and examples
データと例でサポートする
-
14
Connecting with your audience
聞き手とつながる
-
15
Handling Q&A sessions
質疑応答
-
16
Visiting an overseas office
海外オフィスを訪問する
-
17
Showing interest and courtesy
よい印象を与える
-
18
Dealing with resistance and objections
反対意見に対応する
-
19
Laying out an action plan
アクションプランを立てる
-
20
Making a good follow-up
メールでフォローする
-
-
ITマネージャー
-
1
Welcoming your new staff
新しいメンバーを迎える
-
2
Introducing key people
キーメンバーを紹介する
-
3
Giving a tour
オフィスを案内する
-
4
Explaining the job
業務内容を説明する
-
5
Explaining house rules
ルールを説明する
-
6
Inviting your staff out to lunch
ランチに誘う
-
7
Explaining the workflow
業務フローを説明する
-
8
Wrapping up the orientation
オリエンテーションをまとめる
-
9
Handling questions
質問に対応する
-
10
Review
復習
-
11
Emailing your staff
メンバーにメールする
-
12
Assigning a task
タスクをアサインする
-
13
Following up on a task
タスクの進捗を確認する
-
14
Giving feedback
フィードバックを与える
-
15
Bringing up a concern
問題提起する
-
16
Making a suggestion
提案する
-
17
Giving a verbal warning
口頭で注意する
-
18
Counseling your staff
メンバーの相談に乗る
-
19
Giving recognition
メンバーを評価する
-
20
Review
復習
-
-
ホテル
-
1
Giving directions to the hotel
ホテルまでの道案内
-
2
Checking in
チェックイン
-
3
Taking your guest to the room
ゲストをお部屋へご案内
-
4
Explaining the hotel’s facilities
ファシリティのご案内
-
5
Assisting guests with disabilities
障害をお持ちの方への対応
-
6
Accommodating simple requests
簡単なリクエストへの対応
-
7
Introducing the hotel’s restaurant
レストランのご案内
-
8
Giving information on corporate services
法人向けサービスのご案内
-
9
Checking out
チェックアウト
-
10
Review
復習
-
11
Recommending places to see
観光スポットをすすめる
-
12
Recommending places to eat
お食事処をすすめる
-
13
Recommending a place to shop
ショッピングエリアをすすめる
-
14
Explaining different travel options
交通手段のご案内
-
15
Showing how to use a device
機械の使い方のご案内
-
16
Handling special requests
特別なご要望への対応
-
17
Handling complaints effectively
苦情の対応
-
18
Going the extra mile
お客様の期待値を超える
-
19
Informing your guests about special events
特別なイベントのご案内
-
20
Review
復習
-
-
レストラン
-
1
Taking a reservation
予約を承る
-
2
Welcoming your customers
お客様をお迎えする
-
3
Taking your customers to their table
テーブルへご案内する
-
4
Taking their drink order
お飲物の注文を承る
-
5
Explaining the menu
メニューを説明する
-
6
Explaining dishes
お料理を説明する
-
7
Serving the meal
お食事を出す
-
8
Clearing the dishes
食器を下げる
-
9
Serving the check
お会計
-
10
Review
復習
-
11
Getting to know your customers
お客様との距離を縮める
-
12
Assisting small children
お子様の対応
-
13
Explaining customs and rules
文化やマナーを説明する
-
14
Introducing Japanese phrases
日本語を紹介する
-
15
Recommending a dish
おすすめの料理をご案内する
-
16
Accommodating special requests
特別なご要望への対応
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17
Raising an issue with a customer
代替案を提案する
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18
Dealing with customer complaints
苦情の対応
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19
Suggesting merchandise and gift cards
商品やギフト券を提案する
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20
Review
復習
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ショップ
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1
Welcoming your customer
お客様をお迎えする
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2
Asking the customer’s needs
お客様のニーズを伺う
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3
Recommending a product
商品をおすすめする
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4
Handling concerns
お客様の不安を解消する
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5
Suggesting another product
他の商品を提案する
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6
Mentioning the price
価格を伝える
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7
Up-selling and cross-selling
アップセリングとクロスセリング
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8
Selling with impact
印象に残るセールス
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9
Saying goodbye
お客様をお見送りする
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10
Review
復習
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11
Helping customers find their way around
お店の中を案内する
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12
Demonstrating the product
商品の使い方を案内
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13
Handling questions
質問に対応する
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14
Explaining sales and reward programs
商品と特典を説明する
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15
Explaining duty-free service
免税サービスを説明する
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16
Wrapping gifts
ギフトラッピング
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17
Dealing with returns
商品の交換対応
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18
Dealing with angry customers
苦情の対応
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19
Building customer loyalty
リピーターを作る
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20
Review
復習
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マネジメントコース2
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1
Making a welcome speech
自己紹介スピーチ
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2
Getting to know your staff
部下のことについて知る
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3
Getting their input
部下の仕事内容を知る
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4
Scheduling a one-on-one by e-mail
メールで個別面談日時を設定する
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5
Setting expectations
面談の流れを説明する
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6
Listening actively
部下の話を引き出す
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7
Setting goals
目標を設定する
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8
Getting commitment
やる気にさせる
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9
Following up by e-mail
フォローメールを送る
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10
Review
復習
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11
Getting your meeting started
会議を開始する
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12
Getting everyone to participate
会話に参加させる
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13
Facilitating
会議を進行させる
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14
Questioning
効果的な質問
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15
Sending the minutes by e-mail
メールで議事録を送る
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16
Delegating work to your staff
部下に仕事を依頼する
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17
Giving constructive criticism
改善ポイントを伝える
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18
Giving recognition
フィードバックする
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19
Making an e-mail announcement
メールで情報共有する
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20
Review
自己紹介スピーチ
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エグゼクティブ
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1
Your role, what do you do?
自身の役割について
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2
Your business, what is it?
会社の事業について
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3
A global mind, does everyone need it?
グローバルマインドについて
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4
Entrepreneurial spirit, is it only for start-ups?
起業家精神について
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5
Future leaders, who are they?
次世代リーダーについて
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6
Business ethics, what really matters?
企業倫理について
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7
Personal health, how do you maintain it?
健康管理の仕方について
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8
Your social network, is it your safety net?
コネクションの重要性について
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9
Recruitment, what do you look for?
企業が求める人財について
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10
Review
復習
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11
Technological changes, are you ready?
テクノロジーの進化について
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12
Programmers, where do you find them?
IT技術者の獲得について
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13
Work-life balance, is it a barrier?
ワークライフバランスについて
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14
Diversity, is it the way to go?
多様性について
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15
Your competition, do you fear them?
競合他社について
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16
Customer voice, are they always right?
顧客の声について
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17
Change, how do you make it work?
企業変革について
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18
Future products, what can we expect?
今後の商品・サービスについて
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19
Your future, what is your next step?
自身と会社の将来について
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20
Review
復習
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新入社員・内定者向けコース1
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1
Talking about your personality
自分の性格について話す
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2
Talking about your interests
自分の趣味について話す
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3
Talking about your education
自分の学歴について話す
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4
Talking about your experience
自分の経験について話す
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5
Talking about your skills
自分のスキルについて話す
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6
Talking about your weaknesses
自分の弱みについて話す
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7
Talking about your personal values
自分の価値観について話す
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8
Talking about your motivation
自分のモチベーションについて話す
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9
Talking about your goals
自分の目標について話す
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10
Review
復習
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11
Talking about joining your company
入社理由を話す
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12
Talking about your company
自分の会社について話す
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13
Talking about your job
自分の仕事について話す
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14
Talking about your products
自分の会社の商品について話す
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15
Talking about your customers
自分の会社の顧客について話す
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16
Talking about your competitors
自分の会社の競合について話す
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17
Talking about your corporate culture
自分の会社の企業文化について話す
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18
Talking about your company’s vision
自分の会社のビジョンについて話す
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19
Talking about your career goals
自分のキャリアの目標について話す
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20
Review
復習
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新入社員・内定者向けコース2
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1
Answering the phone
電話応対をする
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2
Greeting your guest
ゲストを迎える
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3
Making small talk
スモールトークをする
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4
Giving a tour of the office
社内を案内する
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5
Making a presentation
プレゼンテーションをする
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6
Handling questions
質問に対応する
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7
Reading numbers
数字を説明する
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8
Explaining charts and graphs
チャートやグラフを説明する
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9
Sending an e-mail
メールを送る
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10
Review
復習
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11
The business mindset
ビジネスマインドセット
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12
Business manners
ビジネスマナー
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13
Making connections
人脈をつくる
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14
Teamwork
チームワーク
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15
The PDCA cycle
PDCAサイクル
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16
Reporting, informing consulting
報・連・相
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Time management
タイムマネジメント
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18
Globalization
グローバリゼーション
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19
Career development
キャリア形成
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20
Review
復習
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Assist Lesson
あなたが今すぐ解決したい課題や
フリートークなど
自由にテーマを設定できます。
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テーマ例1:
学習の悩み
TOEICやTOEFLに対してアドバイスをもらう。
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テーマ例2:
フリートーク
予習が出来てなくても、気楽にトレーナーと日常会話やニュースのテーマについて話を楽しむ。
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テーマ例3:
仕事上の課題
海外出張や外国人のお客様対応の練習をする。
Discovery
ビジネス・パーソンに必要な
教養と創造性を
トレーナーとの対話を通して
身につけられます。
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テーマ例1:
私のコンフォート ゾーン
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テーマ例2:
父からの贈り物
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テーマ例3:
子供のときのフィリピンの思い出
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テーマ例4:
ヨガと創造性
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テーマ例5:
魚から人生の教訓を学ぶ
など