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Level 1
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-
はじめてのオンライン英会話
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1
NICE TO MEET YOU
あいさつ
-
2
HOW WAS YOUR DAY?
いつもの会話
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3
CAN YOU TELL ME ABOUT YOURSELF?
かんたんな自己紹介
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4
TODAY, WE WILL DO LESSON 1
レッスンの進め方
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5
REVIEW
復習
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6
CAN YOU SPEAK MORE SLOWLY?
ゆっくり話してもらう
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7
DO YOU HAVE ANY QUESTIONS?
わからないところを教えてもらう
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8
WHAT IS THE DIFFERENCE?
単語のちがいについて教えてもらう
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9
I CAN'T HEAR YOU
接続にトラブルがあった時は…
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10
REVIEW
復習
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11
WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
趣味についての会話
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12
LET ME SEE…
詰まった時は…
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13
I HAVE A REQUEST
リクエストする
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14
I ENJOYED YOUR LESSON
おわかれのあいさつ
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15
REVIEW
復習
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16
THAT’S INTERESTING
会話のたのしみ方
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17
WHAT ARE YOUR PLANS FOR THE WEEKEND?
週末についての会話
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18
TODAY I NEED TO…
平日についての会話
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19
HOW OLD ARE YOUR KIDS?
トレーナーについて質問してみる
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20
REVIEW
復習
-
-
スモールトーク1
-
1
Cars
車
-
2
Travel
旅行
-
3
Music
音楽
-
4
Dogs
犬
-
5
Hobbies
趣味
-
6
Food
食べ物
-
7
The Internet
インターネット
-
8
Toys
おもちゃ
-
9
Fashion
ファッション
-
10
Sports
スポーツ
-
11
Movies
映画
-
12
Electronic Gadgets
電化製品
-
13
Celebrations
祝い事
-
14
Chores
家事
-
15
Retirement
定年退職
-
16
Time
時間
-
17
Wealth
富
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18
Anime
アニメ
-
19
Antiques
アンティーク
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20
Animals
動物
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-
海外出張(初級)
-
1
Setting up a visit through e-mail
メールでアポイントを取る
-
2
Calling to confirm the visit
アポイントの確認の電話をかける
-
3
Meeting the contact person
アポイントの相手と空港で会う
-
4
Making small talk on the way
雑談をする
-
5
Review
復習
-
6
Starting the tour of the factory
施設見学をする
-
7
Meeting the plant manager
施設長に挨拶をする
-
8
Asking about quality and efficiency
品質と効率性について質問する
-
9
Asking about safety regulations
安全基準について質問する
-
10
Review
復習
-
11
Starting the meeting
ミーティングを始める
-
12
Bringing up your concerns
問題点について話す
-
13
Proposing a solution
解決策を提案する
-
14
Confirming the action plans
アクションプランについて話す
-
15
Review
復習
-
16
Responding to an invitation
誘いを受ける・断る
-
17
Talking about the menu
メニューについて話す
-
18
Getting to know the other person
相手のことを尋ねる
-
19
Following up by e-mail
フォローアップメールを送る
-
20
Review
復習
-
-
Eメールライティング(初級)
-
1
Understanding the basic e-mail structure
メールの基礎構造を理解する
-
2
Writing the subject line
件名の書き方
-
3
Using an appropriate greeting
適切な挨拶文
-
4
Closing your e-mail
結びの文章
-
5
Review
復習
-
6
Writing a good opening
メールの書き出し方
-
7
Explaining your purpose for writing
用件を述べる
-
8
Organizing the details
詳細情報の書き方
-
9
Stating the call to action
次のアクションを呼び掛ける
-
10
Review
復習
-
11
Giving an update
最新情報を伝える
-
12
Writing clear instructions
指示を明確に書く
-
13
Asking for feedback
意見を尋ねる
-
14
Sending a confirmation
確認のメールを送る
-
15
Review
復習
-
16
Writing with feeling
気持ちを表現する
-
17
Offering further assistance
サポートを申し出る
-
18
Apologizing through e-mail
お詫びを書く
-
19
Expressing sympathy
お悔みメール
-
20
Review
復習
-
-
電話会議(初級)
-
1
Scheduling by e-mail
メールで会議の日程を決める
-
2
Responding to invitations
会議の招待メールに返信する
-
3
Creating the agenda
アジェンダを作成する
-
4
Sending a confirmation e-mail
確認のメールを送る
-
5
Review
復習
-
6
Handling technical difficulties
通信障害時の対応
-
7
Welcoming participants
参加者を迎える
-
8
Introducing others
メンバーを紹介する
-
9
Going over the agenda
アジェンダの共有
-
10
Review
復習
-
11
Balancing participation
均等に意見を聞く
-
12
Expressing opinions
意見を述べる
-
13
Getting clarification
理解を確認する
-
14
Giving instructions
資料を説明する
-
15
Review
復習
-
16
Deciding next steps
次の段取りを決める
-
17
Summarizing key points
キーポイントをまとめる
-
18
Setting up next meeting
次回の会議を設定する
-
19
Wrapping up
会議をまとめる
-
20
Review
復習
-
-
プレゼンテーション(初級)
-
1
Preparing your presentation
プレゼンテーションの準備をする
-
2
Introducing yourself and the main topic
自己紹介と本題について話す
-
3
Giving background information
背景について話す
-
4
Explaining the outline
概要を説明する
-
5
Review
復習
-
6
Expressing and supporting your opinion
意思表明とその補足
-
7
Using charts and graphs
表とグラフを使う
-
8
Adding details
詳細を加える
-
9
Making an impact
インパクトをもたせる
-
10
Review
復習
-
11
Recapping your main point
要約する
-
12
Finishing with a bang
印象的な締めくくり
-
13
Wrapping up your presentation
プレゼンテーションの結び
-
14
Mingling with the audience
観衆を巻き込む
-
15
Review
復習
-
16
Asking for questions
質問を受け付ける
-
17
Clarifying the question
質問内容を確認する
-
18
Answering questions
質問に答える
-
19
Handling common problems
難しい質問に対応する
-
20
Review
復習
-
-
電話応対(初級)
-
1
Making a good impression
良い印象を与える
-
2
Asking for details
詳細を聞き出す
-
3
Confirming details
詳細を確認する
-
4
Ending the phone call
電話を終える
-
5
Review
復習
-
6
Transferring a call
電話を取り次ぐ
-
7
Answering inquiries
お問合せに対応する
-
8
Assisting your caller
電話でサポートする
-
9
Taking a message
伝言を承る
-
10
Review
復習
-
11
Calling on behalf of someone
代理で電話をかける
-
12
Setting up an appointment
アポイントメントを取る
-
13
Leaving a message
伝言を残す
-
14
Making follow-up inquiries
状況を確認する
-
15
Review
復習
-
16
Handling an upset caller
クレームの対応
-
17
Filing a complaint
不満を伝える
-
18
Asking for clarification
聞き取れない時の対応
-
19
Going back to the topic
本題に戻す
-
20
Review
復習
-
-
ミーティング(初級)
-
1
Scheduling the meeting
会議を設定する
-
2
Asking about availability
日程を調整する
-
3
Creating an agenda
アジェンダを作成する
-
4
E-mailing the participants
参加者へメールを送る
-
5
Review
復習
-
6
Greeting participants & small talk
挨拶とスモールトーク
-
7
Recapping the previous meeting
前回の会議の振り返り
-
8
Going through the agenda
アジェンダの共有
-
9
Assigning roles
役割分担を決める
-
10
Review
復習
-
11
Getting participation & input
参会者を巻き込む
-
12
Handling difficult situations
難しい場面に対応する
-
13
Expressing opinions
意見を述べる
-
14
Making decisions
結論を出す
-
15
Review
復習
-
16
Assigning tasks
タスクを割り当てる
-
17
Summarizing key points
キーポイントをまとめる
-
18
Setting up the next meeting
次回の会議を設定する
-
19
Closing the meeting
会議を締めくくる
-
20
Review
復習
-
-
ネゴシエーション(初級)
-
1
Gathering information
情報収集する
-
2
Knowing your goals
ゴールを知る
-
3
E-mailing your counterpart
交渉相手にメールする
-
4
Calling your counterpart
交渉相手に電話をする
-
5
Review
復習
-
6
Building a relationship
人間関係を構築する
-
7
Setting goals
ゴールを設定する
-
8
Listening to their needs
相手の要望を聞く
-
9
Confirming
確認する
-
10
Review
復習
-
11
Presenting your side
提案する
-
12
Agreeing
同意する
-
13
Disagreeing
反論する
-
14
Finding common ground
着地点を見出す
-
15
Review
復習
-
16
Summarizing
要約する
-
17
Closing
交渉が成立する
-
18
Following up by e-mail
メールでフォローする
-
19
Keeping ties
親密な関係を保つ
-
20
Review
復習
-
-
異文化対応(初級)
-
1
Geography
地理と文化
-
2
Language
言語と文化
-
3
Family life
家族と文化
-
4
Food
食と文化
-
5
Work life
仕事と文化
-
6
Sports
スポーツと文化
-
7
Marriage
結婚と文化
-
8
Entertainment
娯楽と文化
-
9
Celebrations
祭事と文化
-
10
Review
復習
-
11
History
歴史と文化
-
12
Laws
法律と文化
-
13
Industry
産業と文化
-
14
Socializing
社交と文化
-
15
Happiness
幸せの定義と文化
-
16
Neighboring countries
隣国と文化
-
17
Schooling
教育と文化
-
18
Youth
未成人期と文化
-
19
The next generation
次世代と文化
-
20
Review
復習
-
-
オンラインチャット(初級)
-
1
Starting and ending chats
チャットを開始・終了する
-
2
Asking for a favor
依頼する
-
3
Inviting someone out
食事に誘う
-
4
Giving reminders
リマインドする
-
5
Review
復習
-
6
Giving instructions
指示を出す
-
7
Asking for updates
進捗を聞く
-
8
Making corrections
訂正する
-
9
Inviting questions
質問を受け付ける
-
10
Review
復習
-
11
Giving updates
進捗を共有する
-
12
Rescheduling meetings
会議を延期する
-
13
Making a team announcement
告知する
-
14
Giving advice
助言する
-
15
Review
復習
-
16
Expressing opinions
意見を述べる
-
17
Raising concerns
懸念を伝える
-
18
Showing appreciation
感謝の気持ちを示す
-
19
Giving encouragement
激励する
-
20
Review
復習
-
-
面接対策(初級)
-
1
Preparing your resume
履歴書の準備
-
2
Responding to an interview invitation
面接を承諾する
-
3
Greeting your interviewer
面接官に挨拶する
-
4
Introducing yourself
自己紹介
-
5
Review
復習
-
6
Questions about your personality
性格についての質問
-
7
Questions about their company
会社についての質問
-
8
Questions about your experience
経験についての質問
-
9
Questions about your skills
スキルについての質問
-
10
Review
復習
-
11
Questions about your goals
目的についての質問
-
12
Behavioral questions
行動についての質問
-
13
Curveball questions
ひっかけ問題
-
14
Questions about your opinions
意見についての質問
-
15
Review
復習
-
16
Asking your interviewer questions
面接官に質問をする
-
17
Addressing concerns
懸念事項への対処
-
18
Ending the interview
面接を終える
-
19
Responding to results
結果への対応
-
20
Review
復習
-
-
マネジメントコース1
-
1
Talking about our industry
自社の業種について話す
-
2
Talking about our history
自社の歴史について話す
-
3
Talking about our vision
自社のビジョンについて話す
-
4
Talking about our organization
自社の組織について話す
-
5
Talking about our products
自社商品について話す
-
6
Talking about our strengths
自社の強みについて話す
-
7
Talking about our challenges
自社の課題について話す
-
8
Talking about our culture
自社の文化について話す
-
9
Talking about globalization
グローバル展開について話す
-
10
Review
復習
-
11
Talking about my personality
自分の性格について話す
-
12
Talking about my team
自分のチームについて話す
-
13
Talking about my responsibilities
自分の責任について話す
-
14
Talking about my targets
自分の目標について話す
-
15
Talking about my management style
自分のマネジメントスタイルについて話す
-
16
Talking about training and development
人財育成について話す
-
17
Talking about managing costs
コスト管理について話す
-
18
Talking about goal setting
ゴール設定について話す
-
19
Talking about my career path
キャリアパスについて話す
-
20
Review
復習
-
-
エグゼクティブ(初級)
-
1
Your industry, what is it?
業界について
-
2
Your history, how did your company start?
会社沿革について
-
3
Your culture, what makes it unique?
風土について
-
4
Your vision, where is the company heading?
ビジョンについて
-
5
Your products, what makes them special?
商品について
-
6
Your customers, who are they?
顧客について
-
7
The competition, what makes your company better?
競合他社について
-
8
Hiring, what kind of people do you look for?
雇用について
-
9
Your workforce, how diverse is it?
従業員について
-
10
Review
復習
-
11
Strengths, what makes your company the best?
強みについて
-
12
Weaknesses, what areas do you need to improve?
弱みについて
-
13
Opportunities, what areas can you take advantage of?
機会について
-
14
Threats, what challenges are you facing?
脅威について
-
15
Training, how do you keep your employees sharp?
社員教育について
-
16
Motivation, how do you keep your staff happy?
社員のモチベーションについて
-
17
Customer support, how do you offer support?
カスタマーサポートについて
-
18
CSR, how do you give back to society?
CSRについて
-
19
Management style, how do you run the company?
経営のスタイルについて
-
20
Review
復習
-
-
新入社員・内定者向けコース1
-
1
Talking about your personality
自分の性格について話す
-
2
Talking about your interests
自分の趣味について話す
-
3
Talking about your education
自分の学歴について話す
-
4
Talking about your experience
自分の経験について話す
-
5
Talking about your skills
自分のスキルについて話す
-
6
Talking about your weaknesses
自分の弱みについて話す
-
7
Talking about your personal values
自分の価値観について話す
-
8
Talking about your motivation
自分のモチベーションについて話す
-
9
Talking about your goals
自分の目標について話す
-
10
Review
復習
-
11
Talking about joining your company
入社理由を話す
-
12
Talking about your company
自分の会社について話す
-
13
Talking about your job
自分の仕事について話す
-
14
Talking about your products
自分の会社の商品について話す
-
15
Talking about your customers
自分の会社の顧客について話す
-
16
Talking about your competitors
自分の会社の競合について話す
-
17
Talking about your corporate culture
自分の会社の企業文化について話す
-
18
Talking about your company’s vision
自分の会社のビジョンについて話す
-
19
Talking about your career goals
自分のキャリアの目標について話す
-
20
Review
復習
-
Level 2-3
シンプル、丁寧、効果的な
コミュニケーションの型を学び、
プレゼンやミーティングなどの
ビジネス・スキルを習得します。
-
スモールトーク2
-
1
Social Media
ソーシャルメディア
-
2
Friends
友人
-
3
Famous People
有名人
-
4
Television
テレビ
-
5
Paradise
パラダイス
-
6
Homes
家
-
7
Visual Arts
ビジュアルアート
-
8
Parenting
子育て
-
9
Seasons
季節
-
10
Books
本
-
11
Technology
テクノロジー
-
12
Nature
自然
-
13
Design
デザイン
-
14
Health
健康
-
15
Study
勉強
-
16
History
歴史
-
17
Stress Management
ストレス管理
-
18
Traditions
伝統
-
19
Luck
運
-
20
Emotions
感情
-
-
海外出張
-
1
Responding to an inquiry
お問い合わせに対応する
-
2
Knowing their business culture
ビジネスカルチャーを知る
-
3
Preparing for a business trip
出張の準備をする
-
4
Setting up an appointment
アポイントを取る
-
5
Answering a call from the contact person
担当者からの電話を受ける
-
6
Meeting at the airport
空港で面会する
-
7
Staying in the hotel
ホテルに宿泊する
-
8
Attending a tradeshow
トレードショーに参加する
-
9
Calling the contact person
担当者に電話をかける
-
10
Getting to the client’s office
顧客のオフィスを訪問する
-
11
Taking a tour of the facilities
施設を案内する
-
12
Meeting the clients for the first time
顧客と初めて顔合わせをする
-
13
Presenting the product
商品を紹介する
-
14
Answering questions
質問に答える
-
15
Making a proposal
提案する
-
16
Bargaining and negotiating
交渉に成功する
-
17
Having dinner with your clients
顧客とディナー
-
18
Sightseeing
観光
-
19
Sending a follow up e-mail
フォローアップメールを送る
-
20
Review
復習
-
-
Eメールライティング
-
1
Introduction to business e-mail writing
ビジネスメールを書く前に
-
2
Having proper e-mail structure
適切なEメールの構成
-
3
Using appropriate language
適切な言葉
-
4
Keeping it positive
ポジティブに書く
-
5
Keeping it short and simple
短くシンプルに書く
-
6
Adding a personal touch
パーソナルタッチに書く
-
7
Orienting the reader
読み手に合わせて書く
-
8
Using proper mechanics
ビジネスメールを送る前に
-
9
Giving advice on e-mail writing
Eメールのアドバイスをする
-
10
Review
復習
-
11
Common types of e-mails
一般的なEメールの種類
-
12
Writing short requests/inquiries
要望/お問い合わせを書く
-
13
Responding to requests
要望に対して返事をする
-
14
Giving updates and FYIs
最新情報と参考情報を伝える
-
15
Writing a complaint
苦情を書く
-
16
Writing an apology
お詫びを書く
-
17
Giving instructions
手順を書く
-
18
Writing a report
レポートを書く
-
19
Communicating good news and bad news
グッドニュースとバッドニュースの書き方
-
20
Review
復習
-
-
電話会議
-
1
Scheduling a teleconference
電話会議をスケジュールする
-
2
Confirming the schedule
スケジュールを確定する
-
3
Starting the teleconference
電話会議を開始する
-
4
Setting the mood
雰囲気をつくる
-
5
Going over the agenda
議題を読み上げる
-
6
Involving the participants
参加者を巻き込む
-
7
Staying in control
会議をコントロールする
-
8
Pausing for questions
質問の時間をとる
-
9
Ending the teleconference
電話会議を終える
-
10
Review
復習
-
11
Joining the teleconference
電話会議に参加する
-
12
Delivering your presentation
プレゼンテーションする
-
13
Getting clarification
明確に理解する
-
14
Being understood
理解させる
-
15
Handling objections
反対意見に対応する
-
16
Communicating your opinions
意見の陳述
-
17
Making a proposal
提案する
-
18
Responding to questions
質問に答える
-
19
Conveying your thoughts
自分の考えを伝える
-
20
Review
復習
-
-
プレゼンテーション
-
1
Preparing your presentation
プレゼンテーションの準備をする
-
2
Opening your presentation
プレゼンテーションの開始
-
3
Speaking naturally
自然に話す
-
4
Signposting
サインポスティング
-
5
Involving your audience
観衆を巻き込む
-
6
Using impact words
インパクトのある言葉
-
7
Closing your presentation
プレゼンテーションの結び
-
8
Answering questions
質問に答える
-
9
Handling difficult questions
難しい質問に対応する
-
10
Review
復習
-
11
Different types of presentations
異なる種類のプレゼンテーション
-
12
Sales presentations
セールスプレゼンテーション
-
13
Special events
スペシャルイベント
-
14
Recommendations
提案
-
15
Announcements
アナウンスメント
-
16
Status reports
現状報告
-
17
Impromptu presentations
緊急プレゼンテーション
-
18
Instructional presentations
人材育成のプレゼンテーション
-
19
Motivational speeches
意欲を起こさせるスピーチ
-
20
Review
復習
-
-
電話応対
-
1
Understanding telephone English
電話応対をする前に
-
2
Answering the phone
電話を受ける
-
3
Transferring a call
電話を取り次ぐ
-
4
Taking a message
伝言を承る
-
5
Handling inquiries
お問い合わせに対応する
-
6
Handling difficult inquiries
難しいお問い合わせに対応する
-
7
Giving directions
道順を案内する
-
8
Giving instructions
手順を伝える
-
9
Handling complaints
苦情に対応する
-
10
Review
復習
-
11
Making a call
電話をかける
-
12
Making inquiries
問い合わせる
-
13
Leaving a message
伝言を残す
-
14
Leaving a voice message
留守番電話にメッセージを残す
-
15
Dealing with technical difficulties
通信環境が悪い場合
-
16
Making an appointment
アポイントメントを取る
-
17
Making an urgent call
緊急電話をかける
-
18
Asking for a subscription renewal
契約更新について電話をかける
-
19
Making a complaint
苦情を伝える
-
20
Review
復習
-
-
ミーティング
-
1
Creating an agenda
アジェンダを作成する
-
2
Calling a meeting
会議を設定する
-
3
Starting your meeting
会議を開始する
-
4
Getting involvement
参加者を巻き込む
-
5
Stating your opinion clearly
意見を明確に述べる
-
6
Making a decision
決定を下す
-
7
Taking control
コントロールする
-
8
Wrapping up
会議をまとめる
-
9
Following up
フォローアップする
-
10
Review
復習
-
11
Different types of meetings
異なる種類の会議
-
12
Brainstorming sessions
ブレインストーミングセッション
-
13
Problem-solving meetings
問題解決の会議
-
14
Regular staff meetings
スタッフミーティング
-
15
Project meetings
プロジェクトミーティング
-
16
Training sessions
トレーニングセッション
-
17
External meetings
社外の会議
-
18
Disciplinary meetings
指導の会議
-
19
Impromptu meetings
緊急会議
-
20
Review
復習
-
-
ネゴシエーション
-
1
Understanding negotiations
交渉について理解する
-
2
Selecting your negotiation approach
交渉の進め方を選ぶ
-
3
Taking a win-win approach
双方に有益な方法をとる
-
4
Avoiding people issues
人間関係に気を付ける
-
5
Focusing on interests
相手の関心事に気を配る
-
6
Being persuasive
説得力のある話し方をする
-
7
Resolving conflict
問題を解決する
-
8
Knowing your BATNA
代替案(BATNA)を知る
-
9
Knowing your inner self
自分自身を知る
-
10
Review
復習
-
11
Taking the lead
リードをとる
-
12
Setting a positive environment
環境を整える
-
13
Setting expectations
期待値を設定する
-
14
Learning from the other side
別の視点から学ぶ
-
15
Framing your proposal
提案の骨組みをつくる
-
16
Dealing with resistance
反論に対処する
-
17
Giving and taking
ギブ&テイク
-
18
Closing the deal
取引を成立させる
-
19
Following up
フォローアップ
-
20
Review
復習
-
-
異文化対応
-
1
Knowing the barriers to cultural understanding
異文化理解の障壁
-
2
Knowing the myths in intercultural communication
異文化コミュニケーションに関する先入観
-
3
Defining your own culture first
自らの文化の理解
-
4
Raising cultural awareness
異文化に関する知識
-
5
Accepting culture shock
カルチャーショックの受容
-
6
Knowing what leads to success
異文化環境で必要な素養
-
7
Knowing your objectives
目的の把握
-
8
Understanding individual cultural identity
集団と個人の違い
-
9
Appreciating cultural diversity
多様性の尊重
-
10
Review
復習
-
11
Being sensitive when asking about culture
異文化に関する質問に配慮する
-
12
Asking for clarification
異文化に関する理解を確認する
-
13
Switching styles
文化の違いに合わせた接し方をする
-
14
Setting ground rules
チームのルールを定める
-
15
Adjusting your tone
伝え方を工夫する
-
16
Giving an overview of the process first
仕事の進行について意識合わせをする
-
17
Giving an overview of the process first
目的達成のためにあえて異論を唱える役を演じる
-
18
Agreeing on A process
仕事の進め方の合意を得る
-
19
Building affective trust
信頼関係を築く
-
20
Review
復習
-
-
面接対策
-
1
Knowing who you are
自己分析
-
2
Knowing the company and the job
会社と仕事の分析
-
3
Creating an effective resume
効果的な履歴書を作成する
-
4
Making a good first impression
良い第一印象を作る
-
5
Mock interview
模擬面接
-
6
Understanding the motive of the questions
質問の真意を理解する
-
7
Showing you’re a perfect match
最も適した人物である事を示す
-
8
Highlighting your selling points
強みを強調する
-
9
Using opening sentences
冒頭の文章を使う
-
10
Mock interview
模擬面接
-
11
Showing you understand their issues
問題を理解していることを示す
-
12
Tailoring your answers to the interviewer
面接官に合わせた答え方
-
13
Giving examples
例を挙げる
-
14
Being likeable
好感度を示す
-
15
Mock interview
模擬面接
-
16
Using stories
ストーリーを使う
-
17
Wrapping up your answers
回答をまとめる
-
18
Closing and asking questions
質問する
-
19
Writing a follow up e-mail
フォローアップメールの作成
-
20
Mock interview
模擬面接
-
-
採用面接官
-
1
Thank you for coming today.
会社の第一印象を良くする
-
2
Let me explain the flow of the interview.
場を和ませる
-
3
Let me give you some background information.
募集の背景を説明する
-
4
Tell me about your work experience.
職務経歴について詳細を尋ねる
-
5
Mock interview
模擬面接
-
6
Why are you interested in our company?
熱意を探る
-
7
Why did you leave your previous company?
退職理由を聞く
-
8
Tell me about when you had to…
事例を話してもらう
-
9
What motivates you at work?
仕事のやりがいについて聞く
-
10
Mock interview
模擬面接
-
11
What are your career goals?
キャリアの展望について聞く
-
12
Tell me about your current work environment.
職場環境の好みについて聞く
-
13
What do you think of…?
考え方を探る
-
14
What is your expected salary?
現在・希望の年収について尋ねる
-
15
Mock interview
模擬面接
-
16
Do you have any questions?
質疑応答をする
-
17
We have several other people to interview.
合否通知までの猶予を探る
-
18
This is A great opportunity.
仕事の魅力をアピールする
-
19
Here are the next steps.
面接をまとめる
-
20
Mock interview
模擬面接
-
-
ITコース
-
1
Breaking the ice
雰囲気をつくる
-
2
Introducing the objectives and agenda
ゴールと議題を共有する
-
3
Keeping things under control
会議をコントロールする
-
4
Conveying your opinions
意見を伝える
-
5
Wrapping things up
電話会議を終える
-
6
Meeting a foreign vendor
海外ベンダーと面会する
-
7
Going over the project objectives
プロジェクトのゴールを説明する
-
8
Evaluating the vendor
ベンダーを知る
-
9
Understanding the other side
相手を理解する
-
10
Getting your point across
考えを述べる
-
11
Presenting your proposal
提案する
-
12
Getting your audience’s attention
観衆をひきつける
-
13
Using data and examples
データと例でサポートする
-
14
Connecting with your audience
聞き手とつながる
-
15
Handling Q&A sessions
質疑応答
-
16
Visiting an overseas office
海外オフィスを訪問する
-
17
Showing interest and courtesy
よい印象を与える
-
18
Dealing with resistance and objections
反対意見に対応する
-
19
Laying out an action plan
アクションプランを立てる
-
20
Making a good follow-up
メールでフォローする
-
-
ITマネージャー
-
1
Welcoming your new staff
新しいメンバーを迎える
-
2
Introducing key people
キーメンバーを紹介する
-
3
Giving a tour
オフィスを案内する
-
4
Explaining the job
業務内容を説明する
-
5
Explaining house rules
ルールを説明する
-
6
Inviting your staff out to lunch
ランチに誘う
-
7
Explaining the workflow
業務フローを説明する
-
8
Wrapping up the orientation
オリエンテーションをまとめる
-
9
Handling questions
質問に対応する
-
10
Review
復習
-
11
Emailing your staff
メンバーにメールする
-
12
Assigning a task
タスクをアサインする
-
13
Following up on a task
タスクの進捗を確認する
-
14
Giving feedback
フィードバックを与える
-
15
Bringing up a concern
問題提起する
-
16
Making a suggestion
提案する
-
17
Giving a verbal warning
口頭で注意する
-
18
Counseling your staff
メンバーの相談に乗る
-
19
Giving recognition
メンバーを評価する
-
20
Review
復習
-
-
ホテル
-
1
Giving directions to the hotel
ホテルまでの道案内
-
2
Checking in
チェックイン
-
3
Taking your guest to the room
ゲストをお部屋へご案内
-
4
Explaining the hotel’s facilities
ファシリティのご案内
-
5
Assisting guests with disabilities
障害をお持ちの方への対応
-
6
Accommodating simple requests
簡単なリクエストへの対応
-
7
Introducing the hotel’s restaurant
レストランのご案内
-
8
Giving information on corporate services
法人向けサービスのご案内
-
9
Checking out
チェックアウト
-
10
Review
復習
-
11
Recommending places to see
観光スポットをすすめる
-
12
Recommending places to eat
お食事処をすすめる
-
13
Recommending a place to shop
ショッピングエリアをすすめる
-
14
Explaining different travel options
交通手段のご案内
-
15
Showing how to use a device
機械の使い方のご案内
-
16
Handling special requests
特別なご要望への対応
-
17
Handling complaints effectively
苦情の対応
-
18
Going the extra mile
お客様の期待値を超える
-
19
Informing your guests about special events
特別なイベントのご案内
-
20
Review
復習
-
-
レストラン
-
1
Taking a reservation
予約を承る
-
2
Welcoming your customers
お客様をお迎えする
-
3
Taking your customers to their table
テーブルへご案内する
-
4
Taking their drink order
お飲物の注文を承る
-
5
Explaining the menu
メニューを説明する
-
6
Explaining dishes
お料理を説明する
-
7
Serving the meal
お食事を出す
-
8
Clearing the dishes
食器を下げる
-
9
Serving the check
お会計
-
10
Review
復習
-
11
Getting to know your customers
お客様との距離を縮める
-
12
Assisting small children
お子様の対応
-
13
Explaining customs and rules
文化やマナーを説明する
-
14
Introducing Japanese phrases
日本語を紹介する
-
15
Recommending a dish
おすすめの料理をご案内する
-
16
Accommodating special requests
特別なご要望への対応
-
17
Raising an issue with a customer
代替案を提案する
-
18
Dealing with customer complaints
苦情の対応
-
19
Suggesting merchandise and gift cards
商品やギフト券を提案する
-
20
Review
復習
-
-
ショップ
-
1
Welcoming your customer
お客様をお迎えする
-
2
Asking the customer’s needs
お客様のニーズを伺う
-
3
Recommending a product
商品をおすすめする
-
4
Handling concerns
お客様の不安を解消する
-
5
Suggesting another product
他の商品を提案する
-
6
Mentioning the price
価格を伝える
-
7
Up-selling and cross-selling
アップセリングとクロスセリング
-
8
Selling with impact
印象に残るセールス
-
9
Saying goodbye
お客様をお見送りする
-
10
Review
復習
-
11
Helping customers find their way around
お店の中を案内する
-
12
Demonstrating the product
商品の使い方を案内
-
13
Handling questions
質問に対応する
-
14
Explaining sales and reward programs
商品と特典を説明する
-
15
Explaining duty-free service
免税サービスを説明する
-
16
Wrapping gifts
ギフトラッピング
-
17
Dealing with returns
商品の交換対応
-
18
Dealing with angry customers
苦情の対応
-
19
Building customer loyalty
リピーターを作る
-
20
Review
復習
-
-
マネジメントコース2
-
1
Making a welcome speech
自己紹介スピーチ
-
2
Getting to know your staff
部下のことについて知る
-
3
Getting their input
部下の仕事内容を知る
-
4
Scheduling a one-on-one by e-mail
メールで個別面談日時を設定する
-
5
Setting expectations
面談の流れを説明する
-
6
Listening actively
部下の話を引き出す
-
7
Setting goals
目標を設定する
-
8
Getting commitment
やる気にさせる
-
9
Following up by e-mail
フォローメールを送る
-
10
Review
復習
-
11
Getting your meeting started
会議を開始する
-
12
Getting everyone to participate
会話に参加させる
-
13
Facilitating
会議を進行させる
-
14
Questioning
効果的な質問
-
15
Sending the minutes by e-mail
メールで議事録を送る
-
16
Delegating work to your staff
部下に仕事を依頼する
-
17
Giving constructive criticism
改善ポイントを伝える
-
18
Giving recognition
フィードバックする
-
19
Making an e-mail announcement
メールで情報共有する
-
20
Review
自己紹介スピーチ
-
-
マネジメントコース3
-
1
Taking a step back
一歩下がって俯瞰する
-
2
Understanding the 80/20 rule
80%/20%ルール
-
3
Being a good listener
聞き役になる
-
4
Setting goals that people understand
明確なゴール設定
-
5
Explaining what to do, not how to do it
手段より目的を説明する
-
6
Understanding workplace diversity
職場のダイバーシティを理解する
-
7
Redefining feedback
フィードバック方法
-
8
Honing your skills
スキルを磨く
-
9
Giving what your supervisor wants
期待に応える
-
10
Review
復習
-
11
Thinking out of the box
常識を破る
-
12
Resolving conflict quickly
対立を解決する
-
13
Being an advocate of change
変化に対応する
-
14
Getting out of the office
動くマネジメントスタイル
-
15
Distinguishing managers from leaders
リーダーとマネージャーの違い
-
16
Learning from others
知見を広げる
-
17
Seeing a crisis as an opportunity
危機はチャンス
-
18
Becoming an invisible manager
チームが主役
-
19
Choosing the right person for the job
最適な人選
-
20
Review
復習
-
-
エグゼクティブ
-
1
Your role, what do you do?
自身の役割について
-
2
Your business, what is it?
会社の事業について
-
3
A global mind, does everyone need it?
グローバルマインドについて
-
4
Entrepreneurial spirit, is it only for start-ups?
起業家精神について
-
5
Future leaders, who are they?
次世代リーダーについて
-
6
Business ethics, what really matters?
企業倫理について
-
7
Personal health, how do you maintain it?
健康管理の仕方について
-
8
Your social network, is it your safety net?
コネクションの重要性について
-
9
Recruitment, what do you look for?
企業が求める人財について
-
10
Review
復習
-
11
Technological changes, are you ready?
テクノロジーの進化について
-
12
Programmers, where do you find them?
IT技術者の獲得について
-
13
Work-life balance, is it a barrier?
ワークライフバランスについて
-
14
Diversity, is it the way to go?
多様性について
-
15
Your competition, do you fear them?
競合他社について
-
16
Customer voice, are they always right?
顧客の声について
-
17
Change, how do you make it work?
企業変革について
-
18
Future products, what can we expect?
今後の商品・サービスについて
-
19
Your future, what is your next step?
自身と会社の将来について
-
20
Review
復習
-
-
新入社員・内定者向けコース1
-
1
Talking about your personality
自分の性格について話す
-
2
Talking about your interests
自分の趣味について話す
-
3
Talking about your education
自分の学歴について話す
-
4
Talking about your experience
自分の経験について話す
-
5
Talking about your skills
自分のスキルについて話す
-
6
Talking about your weaknesses
自分の弱みについて話す
-
7
Talking about your personal values
自分の価値観について話す
-
8
Talking about your motivation
自分のモチベーションについて話す
-
9
Talking about your goals
自分の目標について話す
-
10
Review
復習
-
11
Talking about joining your company
入社理由を話す
-
12
Talking about your company
自分の会社について話す
-
13
Talking about your job
自分の仕事について話す
-
14
Talking about your products
自分の会社の商品について話す
-
15
Talking about your customers
自分の会社の顧客について話す
-
16
Talking about your competitors
自分の会社の競合について話す
-
17
Talking about your corporate culture
自分の会社の企業文化について話す
-
18
Talking about your company’s vision
自分の会社のビジョンについて話す
-
19
Talking about your career goals
自分のキャリアの目標について話す
-
20
Review
復習
-
-
新入社員・内定者向けコース2
-
1
Answering the phone
電話応対をする
-
2
Greeting your guest
ゲストを迎える
-
3
Making small talk
スモールトークをする
-
4
Giving a tour of the office
社内を案内する
-
5
Making a presentation
プレゼンテーションをする
-
6
Handling questions
質問に対応する
-
7
Reading numbers
数字を説明する
-
8
Explaining charts and graphs
チャートやグラフを説明する
-
9
Sending an e-mail
メールを送る
-
10
Review
復習
-
11
The business mindset
ビジネスマインドセット
-
12
Business manners
ビジネスマナー
-
13
Making connections
人脈をつくる
-
14
Teamwork
チームワーク
-
15
The PDCA cycle
PDCAサイクル
-
16
Reporting, informing consulting
報・連・相
-
17
Time management
タイムマネジメント
-
18
Globalization
グローバリゼーション
-
19
Career development
キャリア形成
-
20
Review
復習
-
Level 4-5
国際社会や世界経済の課題について
トレーナーと対話することで、
グローバルにビジネスを進めるための
視座を高めます。
-
社会テーマディスカッション
-
1
Greying societies
高齢化社会
-
2
Wealth & status
富と名声
-
3
Immigration reform
移民
-
4
The (dis)advantage of beauty
容姿
-
5
Social anxiety & isolation
社交不安と孤立
-
6
Age discrimination
年齢と偏見
-
7
Job hopping
ジョブホッピング(転職過多)
-
8
Environmental concerns
環境問題
-
9
The working poor
ワーキングプア
-
10
The individual versus society
社会内での自己実現
-
11
Education & standardized testing
教育の在り方と受験
-
12
International marriages
国際結婚
-
13
Technology & society
テクノロジーと社会
-
14
The bystander effect
傍観者効果による損失
-
15
Declining birth rates
低下する出生率
-
16
Group mentality & conflict
集団主義と競争主義
-
17
Social media
ソーシャルメディア
-
18
Media & truth
報道と真実
-
19
Work-life balance
ワークライフバランス
-
20
Avoiding sensitive topics
デリケートな話題
-
-
ビジネステーマディスカッション
-
1
Hiring the right people
求める人材像
-
2
Workplace diversity
多様性
-
3
Business integrity
企業倫理
-
4
Growth & debt
成長と負債
-
5
Initial public offering
上場企業と未上場企業
-
6
Product development & customer needs
製品志向と顧客志向
-
7
Overwork
時間外労働
-
8
The glass ceiling
見えない昇進の壁
-
9
Yes-men
イエスマン
-
10
Job satisfaction
働きがい
-
11
Workplace rivalries
社内競争
-
12
Power harassment
パワハラ
-
13
Performance versus seniority
年功序列と成果主義
-
14
Internal & external executive placements
生え抜き経営者とプロ経営者
-
15
After-hours socializing
社員交流
-
16
Global business training
グローバル人材育成
-
17
Workplace productivity
生産性
-
18
Outsourcing or internalizing
外部委託と内製
-
19
Corporate social responsibility
CSR
-
20
Employee retention
人財の定着
-