2017.04.12
「メールの文章が”I”から始まらないようにする5つの方法」 Bizmates E-mail Picks 6
こんなシチュエーション、お仕事でありませんか?
外国人の相手に英語でメールを書きました。でもメールを読み返してみると、全文 “I”から始まっています!!そのせいで、なんだか稚拙なメールに見えてしまう・・・
例:
Hello John,
I hope you are doing well.
I have a business trip to New York next week.
I would like to meet to discuss the next campaign.
I am free next Monday and Tuesday.
I will be out of office on Wednesday.
I am flying home on Thursday.
I will stop by your desk on Monday to say hi.
Best,
Kyota
そんな時は、以下の「メールの文章が”I”から始まらないようにする5つの方法」を実践してみましょう!
1. Just take out the “I” (単純にI を抜く)
書き出しやシメの一文に用いることがあるテクニックです。フランクな印象になるので、友人や親しい同僚にのみ有効です。
2. Use “It would be great if…” (It would be great if…という表現を使う)
I would like to set up a meeting といった、お願いをする時に用いるテクニックです。
たとえば、上の文章に用いると:
It would be great if I could set up a meeting with you
となります。
3. Use “we” instead of “you and I” (you and I を we に置き換える)
かなり頻繁に使われるテクニックです。
たとえば、上の文章に用いると:
It would be great if we could set up a meeting
となります。
4. Combine sentences (文章をつなげる)
同じ主旨の文章が続く場合、カンマでつなげて、”I”を省略できます。
たとえば、こういった文を書いたとしましょう:
I am free next Monday and Tuesday.
I have a day off on Wednesday.
I am going on a business trip on Thursday.
このようにつなげます:
I am free next Monday and Tuesday,
have a day off on Wednesday,
and going on a business trip on Thursday.
5. Use “Please let me…” (Please let me…という表現を使う)
こちらも、I would like to attend the conference といった、お願いをする時に用いられるテクニックです。
たとえば、上の文に用いると:
Please let me attend the conference.
となります。
「メールの文章が”I”で始まらないようにする5つの方法」を動画でチェック!
こちらの動画では、”I”で始まる文が多すぎるビジネスメールを例にとって、ここでご紹介したテクニックを使って実際に手直ししている様子をご覧いただけます。
今後の仕事での英語メールの参考になれば幸いです。
Here's an e-mail with many "I"s.
Clearly, there are too many of them.
Let me show you 5 ways to reduce them.
Ready?
1. Just take out the "I"
This gives the opening a casual feel.
So you can do this for friends and close colleagues.
2. Use "It would be great if..."
Now the sentence doesn't start with an "I". Yay!
But the "I" is still there. Let's get rid of it.
3. Use "we" instead of "you and I"
Looking better!
4. Combine sentences
These sentences all talk about my schedule.
One "I" is enough.
It's actually easier to understand now.
5. Use "Please let me..."
Doesn't it look better with less "I"s?
So there you go, we're now using only two "I"s.
Here's a summary. Thank you for watching!